Інтерв'ю з арт-директоркою видавництва
Знайомтесь, Анна Болотна!
Скільки часу ти працюєш в Nebo?
В холдингу Nebo я працюю 9 років, а в самому видавництві з вересня 2019, до цього викладала для дітей в Nebo art school при галереї Nebo.
Чи важлива художня освіта, аби стати класним ілюстратором?
На мій погляд, академічна освіта важлива для художника. Як би з часом не змінювалась мода на напрямки в мистецтві, академічна освіта цінуватиметься завжди.
Зростання сторінок в instagram та pinterest прихильників академізму серед непрофесіоналів, дає зрозуміти, що мода на академізм зовсім поряд.
Ми працюємо з ілюстраторами, які прийшли до свого шляху з суміжних професій: дизайн, архітектура, скульптура.
Мені здається, що шлях ілюстратора без професійної освіти важчий, бо до всього чому тебе б мали навчати ти повинен дійти сам.
Але здобування художньої освіти не закінчується з отриманням диплома, а тільки починається!
З ким простіше працювати – із дітьми чи ілюстраторами?
Важко порівняти, бо це зовсім різні сфери моєї діяльності. Все цікаво — абсолютно різний досвід для мене. Але в обох випадках отримуєш задоволення, коли бачиш результат своєї роботи.
Яка твоя улюблена книжка видавництва?
Однозначно Маєчка – це як перший поцілунок! Інші книжки можуть бути неперевершеними, але Маєчка єдина. Це перша книга, яка розпочала серію книжок про безпритульних тварин, з якої почалася видавнича діяльність Nebo. Процес створення цієї книжки мене дуже вразив і захопив.
Як проходить пошук ілюстраторів?
На жаль в Україні ще не існує єдиної бази ілюстраторів. Тому данні про ілюстраторів ми отримуємо з різних ресурсів. Багато хто надсилає портфоліо на пошту. Великим джерелом для нас є Академія образотворчого мистецтва та архітектури, в якій ми вишукуємо таланти, відвідуючи семестрові перегляди й захисти дипломних робіт. Це допомагає об'єднанню художників-ілюстраторів.
Відвідуємо книжкові ярмарки: Арсенал, Болонья, Франкфурт. Ну і звісно facebook, Instagram, pinterest, behance.
Які якості художника збільшують шанси потрапити в портфель видавництва та почати співпрацювати з ним?
По-перше професіоналізм, по-друге спільні погляди на мистецтво ілюстрації, адже напрямок видавництва націлений на арт-книжку, в якій ілюстраціям приділяється місце на рівні з текстом, тому вимоги до ілюстраторів великі. Потрібне бажання рухатись, шукати цікаві рішення, експериментувати й звісно любов до книжок.
Що є джерелом твого натхнення?
Мене надихають люди, які поряд, вони запалюють мене. Місця які відвідую, подорожі. Витвори мистецтва і все красиве заворожує. Велику енергію мені дає природа, іноді не можу надивитись, тому постійно все фотографую — небо, рослини, пейзажі — це ніби мій альбом пам'яті.
Розкажи про свої захоплення?
У мене завжди хобі поділяються на два напрями: професійні й для душі.
Професійні — це захоплення різними видами творчості : повсть, вітраж, емаль.
Для душі — йога, пілатес, альфа-гравіті, серфінг, довгий час відвідувала тренування з елементами акробатики й вогняним приладдям.
Що сформувало твою любов до книжки?
Книжки, які потрапляли до мене в дитинстві, ділилися на ті, що були без ілюстрацій та потребували доопрацювання, я брала олівці й розмальовувала їх чи дописувала (хоча писати на той час ще не вміла), та ті, які зачаровували своїми ілюстраціями. Після детального вивчення яких мені дуже кортіло дізнатись про що вони. Зараз, коли я купую книжки, обов'язково звертаю увагу на обкладинку та гортаю і роздивляюся ілюстрації.